A la web memòria digital de Catalunya http://mdc.cbuc.cat/ trobem alguns exemplars del famós llibre d'Amat Guitarra Española...
No s'ha localitzat cap exemplar de la sovint esmentada edició original de Barcelona del 1568, de la qual alguns dubten que el títol original fos aquest. Això encara no ho sabem del cert, però seguim suposant que no hi ha cap raó per dubtar-ho.
A l'esmentada web una de les edicions més antigues que trobem és de 1639, amb una carta a l'autor per part del frare Leonardo de San Martín, i una altre al lector, per part del mateix autor. A la carta al lector
Amat ve a dir que trobava a faltar un mètode que en tres dies ensenyés a rascar la guitarra amb acords per acompanyar qualsevol cançó en qualsevol tonalitat, perquè la gent és molt pragmàtica i impacient, i les metodologies vigents no satisfeien aquesta necessitat.
També recomana fer servir aquests coneixements que que ell transmet de l'ús pràctic de la guitarra per cantar cançons de nadal i cançonetes a la Mare de Déu del Roser. Vet aquí una evidència de l'enllaç entre les folies i altres sonades d'aquell temps i les conegudes com a cançons del pandero de les majorales, i altres tonades de glosa i de ball popular i tradicional.
Cita:
...y ruegoles humilmente, y por amor de Dios, que no se aprovechen del sino para loar, y servir à nuestro Redentor Jesu Christo, y â la sagrada Virgen Madre suya: cantando canciones como son las que se cantan en la Natividad de nuestro Señor, y en la fiesta, y octava del Santissimo Sacramento... ... para que fuessen loados todos los santos, y principalmente la Santa de la santas, Nuestra Señora del Rosario...
Enllaç al document de referència:
http://mdc.cbuc.cat/cdm4/document.php?CISOROOT=/llibimps16&CISOPTR=56670&REC=4
No s'ha localitzat cap exemplar de la sovint esmentada edició original de Barcelona del 1568, de la qual alguns dubten que el títol original fos aquest. Això encara no ho sabem del cert, però seguim suposant que no hi ha cap raó per dubtar-ho.
A l'esmentada web una de les edicions més antigues que trobem és de 1639, amb una carta a l'autor per part del frare Leonardo de San Martín, i una altre al lector, per part del mateix autor. A la carta al lector
Amat ve a dir que trobava a faltar un mètode que en tres dies ensenyés a rascar la guitarra amb acords per acompanyar qualsevol cançó en qualsevol tonalitat, perquè la gent és molt pragmàtica i impacient, i les metodologies vigents no satisfeien aquesta necessitat.
També recomana fer servir aquests coneixements que que ell transmet de l'ús pràctic de la guitarra per cantar cançons de nadal i cançonetes a la Mare de Déu del Roser. Vet aquí una evidència de l'enllaç entre les folies i altres sonades d'aquell temps i les conegudes com a cançons del pandero de les majorales, i altres tonades de glosa i de ball popular i tradicional.
Cita:
...y ruegoles humilmente, y por amor de Dios, que no se aprovechen del sino para loar, y servir à nuestro Redentor Jesu Christo, y â la sagrada Virgen Madre suya: cantando canciones como son las que se cantan en la Natividad de nuestro Señor, y en la fiesta, y octava del Santissimo Sacramento... ... para que fuessen loados todos los santos, y principalmente la Santa de la santas, Nuestra Señora del Rosario...
Enllaç al document de referència:
http://mdc.cbuc.cat/cdm4/document.php?CISOROOT=/llibimps16&CISOPTR=56670&REC=4
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada