2/21/2011

21 de febrer, dia del moviment per la llengua.

Avui, 21 de febrer, ha començat a florir la mimosa del nostre jardí. A l'indret on jo vaig néixer ja s'ha celebrat el bicentenari de l'inici del procés d'independència de la corona espanyola. Aleshores tant sols feia 150 anys. De cop i volta el temps passa.

També un 21 de febrer, fa 59 anys, a Dacca el poble bengalí va començar una lluita per defensar que la seva llengua es fes servir a l'educació i l'administració. El nou estat de Pakistan havia imposat l'urdú com a única llengua oficial. Al 1971 Bangladesh (aleshores Pakistan Oriental) s'independitzà.

Ara mateix Mèxic té 365 llengües oficials i una llei general de drets lingüístics dels pobles indígenes, i ha reformat la seva constitució perquè aquesta llei es pugui aplicar. Massa tard? potser sí, però més val tard que mai.  Celebro aquest dia com a dia del moviment per la llengua dels pobles, i faig una dedicatòria als meus pares i el meu germà que em van fer mantenir i estimar la nostra llengua en terres americanes.

i dic NO al concepte "llengua materna". Llarga vida al català i a totes les llengües del món!

de més verdes en maduren

Avisos de Facebook de Francesc Tomàs Aymerich